110420 15.05

Äntligen har jag fått en tid till KK!!! Ska vara där den 20e april för ultralljud så vi kan tidsbestämma aborten. Men.... jag försöker tänka positivt... har varit hemma hos mamma nu sen i onsdags kom hem igår kväll, kände att jag behövde ladda batterierna lite o bara ta de lugnt, jag behövde komma hem...... Men.... de jag skulle skriva.... Den 20e april, då är jag inne i 17e veckan.... o v18 e sista veckan att göra abort i Sverige, du kan göra det efter men behöver socialstyrelsens godkännande. Så jag är lite nojig, tänk så får jag inte tid till själva aborten förrän i slutet på april? Tänk så har jag gått för långt? Men hon i receptionen lugnade mig iallafall lite, sade att jag faktiskt inte alls behöver vara i v15 nu. Dom beräknar ju from sista mensdagen, vilket var i nyårshelgen, men jag kan ju ha blivit gravid senare än så. Man får väl hoppas... Läste att barnet har naglar osv nu i 16e veckan.............. Har jag gått längre än v18 så behåller jag barnet o flyttar hem till mamma igen. I v21 är barnet så pass utvecklat att det kan leva utanför livmodern, hur ser det då ut i v18? kan inte vara mkt kvar.... avsluta livet på något som lika bra kunnat vara en ödla är en sak, men om det liksom är ett fullt utvecklat barn som bara behöver växa till sig lite... fyfan
Men, förhoppningsvis så e de alltså felberäknat så jag bara gått 12v elr nåt, men nu kommer problem nr2.
Efter v12 (tom v14 i vissa fall) så måste du föda ut barnet. Du får nån tablett som du käkar så att barnet dör, sen kommer du tillbaka till sjukan efter 1-2 dagar o föder ut ditt döda barn. Ibland gör dom ävenen skrapning föratt vara säkra. Läste detta på flashback, det var bra. De beskrev de bättre än alla andra sidor, här nämndes de jobbiga detaljerna..
"Abort efter v12, sen eller sk. två-stegs-abort:
Man får medicin som avstannar graviditeten. Efter 1-2 dygn (kommer inte ihåg exakt) så får du komma in till sjukhuset och där ges vagitorier som sätter igång värkar. Sedan får man genomgå en förlossning mer eller mindre och föda fram fostret. Efter den processen är klar så sövs man och en skrapning av livmodern utförs.

Det är alltså inte frågan om att det är en mer komplicerad "operation" efter v12 (eller 14 i vissa fall). Det är dock en väldigt mycket mer påfrestande process iom att man genomgår en hel förlossning."
så detta är vad jag har att se fram emot för tillfället.
peace
jag i torsdags, har svårt att tänka mig att det är felberäknat så att jag gått mindre än 15v....

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du nu ska behålla.. tro du inte att barnet kmr va riktigt fett skadat efter att du rökt marijuana?! fyfan.. så oansvarigt, stackars unge.

2011-04-11 @ 22:21:55
Postat av: L.MissPothead

har jag sagt att jag ska behålla det? hade jag planerat att göra det från början hade jag antagligen inte rökt varken cigg elr gräs och levt mycket hälsosammare i övrigt. Nu pratade jag om att pga kvinnoklinikens långa köer kanske jag inte hinner göra abort, det är en helt annan femma.

Och för det andra, så är gräs inte skadligt varken psykiskt elr fysiskt. Det är snarare nyttigt för dig.

2011-04-13 @ 11:03:28
URL: http://amnesiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0