lite smått irriterad...

Ja, jag har varit uppe sedan kvart över åtta. Har käkat duschat och till o med hunnit spela lite. Varför är jag då uppe så tidigt? Jo, för min hyresvärds kontor skall städas. Och snart är det mitt jobb, men först måste jag följa med dit en gång o se hur det ser ut och vad som skall göras. Det skulle vi göra idag, vi skulle dra vid 9-10. Nu är klockan tio i tio, jag är fullt påklädd men den andra inneboende som ska med mig dit har inte ens vaknat än. Jag har liksom inte hela dagen på mig, vid 12-13 ska jag följa med hyresvärden bort till babys jobb och titta på ett matbord och städningen tar 2-3h. Alltså, vaknar hon inte snart hinner jag inte. Och jag fick inte berätta för baby att jag skulle städa där, min hyresvärd var rädd för klydd eftersom att han fixade så jag fick sparken från mitt förra jobb. Men så va fan ska jag säga när han ringer mig vid tolv o undrar om jag är redo att sticka, när jag i själva verket står i andra änden av stan o moppar golv? Suck... Funderar fan på att väcka henne. Hatar att väcka människor, för jag hatar själv att bli väckt. Då sätter jag hellre på musik och springer i trappan tills hon vaknar ;P
Mötet med kuratorn i fredags, det gick sådär. Hon var lätt att prata med men jag var där för att prata om aborten så ville jag prata om annat fick jag ringa vårdcentralen... O känner jag mig själv rätt lär jag inte göra det, utan bara låter det rinna ut i sanden. Jag har ju inte ringt än..
Nä nu är jag lack funderar på att mecka en liten o gå o lägga mig igen så får hon vakna o städa när fan hon vill. Men så kan man väl inte heller tänka, det är ju trots allt 500 i veckan jag går miste om. På tal om det, undrar om jag hade fått betalt för idag? Jag menar, jag ska med henne dit o hjälpa henne, hon får en femhundring, jag borde iallafall få tvåhundra. I vilket fall så får hon betala min buss om hon inte hade tänkt att vi skulle promenera dit, för jag har inte en spänn.
Nä nu ska jag fila naglarna och noppa ögonbrynen, i brist på annat...
peace
o mamma, tack för middagen igår det var trevligt och gott, som vanligt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0